Searching...
Monday, March 17, 2014
12:43 AM 0

Orang Kaya UK

Wal -Mart waris perempuan Christy Walton adalah orang yang paling kaya di Wyoming, dengan nilai bersih peribadi ( $31.3 billion dollar ) yang lebih tinggi daripada KDNK negeri anaknya ( $ 31.3 billion dollar ). Beliau adik ipar Jim Walton adalah terkaya di Arkansas, dengan nilai bersih ( $ 34.7 billion dollar ) lebih daripada satu pertiga lebih besar daripada KDNK negeri beliau ( $ 93.9 billion dolar ).

Terdapat 492 jutawan di 40 negeri. Dibawah merupakan senarai orang yang mempunyai wang yang paling banyak bagi negeri.

Sembilan negeri mempunyai hanya satu jutawan , dan 10 tidak ada sesiapa pun . Oracle pengasas bersama Larry Ellison, bernilai $ 48 billiondollar , adalah orang yang paling kaya di California, rumah kepada 111 jutawan , lebih daripada mana-mana negeri lain.


New York mempunyai kedua paling - jutawan, dengan 88 . David Koch mempunyai wang yang paling di Negeri Empayar dengan $ 40 bilion dollar. Saudaranya Charles Koch juga bernilai $ 40 bilion dollar, menjadikan beliau warga terkaya di Kansas. Koch Industries mereka beribu pejabat di Wichita , di mana Charles adalah Ketua Pegawai Eksekutif. David berjalan cabang teknologi kimia di New York. The Waltons dan Kochs dan adalah dua keluarga terkaya di Amerika.

Arizona
Terkaya : Bruce Halle
Nilai Bersih : $5 billion
Sumber pendapatan : Tayar

Arkansas
Terkaya : Jim Walton
Nilai Bersih : $34.7 billion
Sumber pendapatan : Wal-Mart

California
Terkaya : Larry Ellison
Nilai Bersih : $48 billion
Sumber pendapatan : Oracle

Sumber : Forbes ( Meet The Richest Billionaire In Every State )